در گذر زمان و در طول ادوار تاریخ همواره انسان ها به مال و اموال ارزشمند تمایل نشان داده اند. یکی از این اموال ملک و املاک بوده است که برای انسان ها از اهمیت زیادی برخوردار است. دعاوی و مشکلات مربوط به املاک یکی از مهم ترین مشکلاتی است که امروز در دادگاه مورد رسیدگی قرار میگیرد. پرونده های مربوط به ملک از حساسیت های بسیار زیادی برخوردار است که حضور یک فرد متخصص را می طلبد. در حقیقت یک فرد عادی از قوانین مربوط به املاک آگاهی کامل ندارد و به یک وکیل ملکی برای حل کردن مشکل خود نیاز دارد. در این مقاله ما به معرفی بهترین وکیل ملکی می پردازیم.

وکیل از ویژگی های مختلفی باید برخوردار باشد. اما مهم است که وکیل انتخابی شما علاوه بر داشتن اطلاعات عمومی در زمینه حقوق ، علم تخصصی برای رسیدگی به پرونده های خاص را نیز داشته باشد.به همین علت است که برای دعاوی ملکی خود به یک وکیل ملکی نیاز دارید تا مشکل شما به بهترین نحو حل شود.  این کار با مراجعه به سوابق کاری و رزومه ی او و همچنین پرسش از موکلان و معرفان قبلی امکان پذیر است.

ملکبانان یک مرکز تخصصی حقوق در حوزه املاک و مستغلات می باشد.در ملکبانان از گستره وسیع مباحث حقوقی، فقط بر روی مباحث حقوقی حوزه املاک و مستغلات متمرکز هستیم و به صورت تخصصی خدمات خود را ارائه می دهیم.

وکیل ملکی در چه زمینه هایی فعالیت می کند ؟

قبل از آنکه به ویژگی های یک وکیل ملکی ماهر اشاره کنیم، بهتر است جهت آشنایی نسبی با برخی مفاهیم و اصطلاحات املاکی حقوقی و انواع دعاوی مربوط به زمین و اراضی بپردازیم.

الزام به تنظیم سند رسمی

لازم است بدانید که مطابق ماده ی ۲۲ قانون ثبت، دولت کسی را مالک می شناسد که نامش در دفتر ثبت املاک به عنوان مالک ثبت شده باشد.
بنابراین لازم است که فروشنده حتما برای تکمیل معاملات ملکی با حضور در دفاتر ثبت املاک، سند رسمی ملک را به نام خریدار کند. اگر فروشنده همچین کاری نکند دعوایی که وکیل ملکی شما اقامه می کند دعوای الزام به تنظیم سند است و پیگیری قانون این پرونده در صلاحیت وکیل املاک است.

دعوای خلع ید 

به اختصار، دعوای خلع ید دعوایی ست که یک وکیل دعاوی ملکی با تجربه تشخیص می دهد زمانی باید این دعوا را اقامه کند که مالک و صاحب یک مال غیرمنقول مانند زمین یا خانه علیه کسی که آن را تصاحب کرده است برای رفع تصرف او اقامه می شود. و با دعوای مزاحمت تفاوت دارد. شایان ذکر است که برای دعوای تخلیه ید سند رسمی لزوما باید وجود داشته باشد.

دعوای تخلیه ید 

یکی دیگر از پرونده هایی که در آن بهتر است از یک وکیل ملکی کمک بگیرید دعوای تخلیه ید است. در دعوای تخلیه ید اذن شما برای تصرف فرد وجود داشته شده است اما در ادامه فرد حاضر به تخلیه ملک نشده است. از آنجا که در این پرونده نیاز به سند رسمی نمی باشد شاید به نتیجه رسیدن آن کمی دشوار تر باشد. به همین علت حتما سعی کنید آن را از طریق یک وکیل خوب مورد پیگیری قرار دهید.

دعوای تصرف عدوانی

تصرف عدوانی که در قانون ما به غصب مشهور است هرچند که ضمانت حقوقی قانونی زیادی به نفع مالک دارد اما اثبات این مالکیت است که دشوار می باشد. به همین علت در پرونده های ارزشمند نیاز به وکیل ملک خوب بیشتر از پیش حس می شود. باید بدانید که بدون یک وکیل امکان شکست شما و وارد شدن خسارت زیاد وجود دارد پس در گرفتن یک وکیل خوب حساس باشید.

دعوای افراز ملک

در مواقعی که ملکی به صورت مشاعی بین چند نفر مشترکا وجود دارد، در صورت عدم توافق، وکیل ملکی شما باید ضمن بررسی شرایط و سنجش درست منفعت شما دعوای افراز ملک به معنای تفکیک سهم خود از دیگران را اقامه کند.

وکیل ملکی کیست و وکالت ملکی به چه صورتی است؟

تغییر کاربری

در نهایت باید گفت یکی از مهم ترین پرونده هایی که وکیل ملکی به خوبی و البته در سریع ترین زمان ممکن می تواند آن را نتیجه برساند تغییر کاربری است. از آنجا که تغییر کاربری نیاز به مجوز از شهرداری و جهاد کشاورزی و… دارد باید بدانید که دریافت مجوز آن چندان کار آسانی نمی باشد. با این وجود یک وکیل خوب راحت تر و اسان تر از شما می تواند این مجوز را دریافت کند چرا که هم تجربه لازم را دارد و هم در این زمینه تخصص دارد

دعاوی دیگری مانند الزام به فک رهن، الزام به اخذ پایان کار، الزام به اخذ صورت‌مجلس تفکیکی، ابطال قرارداد، فسخ قرارداد، کلیه دعاوی راجع به موقوفات عام و خاص، اخذ و مطالبه اجاره معوقه، اخذ و مطالبه اجرت‌المثل، تعدیل اجاره‌بها، مطالبه سرقفلی و حق کسب و پیشه و… نیز وجود دارند که لازم است، وکیل ملکی تهران در این زمینه ها نیز تجربه و دانش لازم را داشته باشند.

بدون شک تا کنون متوجه شده اید که حضور وکیل ملکی بسیار اهمیت دارد چرا که تمامی پرونده های در حوزه تخصص او از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. اگر تا کنون نتوانسته ای وکیل مورد نظر خود را در زمینه ملک و املاک پیدا کنید همین حالا با ما تماس بگیرید و با موسسه حرفه ای حقوقی عدل و حق صحبت کنید !

دعاوی کیفری مرتبط به املاک

درکنار دعاوی ملکی که مطرح شد و آشنا شدید، ممکن است در زمینه ی نقل و انتقالات و معاملات ملکی، جرمی اتفاق افتد که از رایج ترین آنها کلاهبرداری، جعل سند، استفاده از سند مجعول و خیانت در امانت هستند و یک وکیل ملکی تهران خوب با دقت نظر مناسب باید جنس و نوع دعاوی را تشخصی دهد .اگر جرمی از طرف مقابل اتفاق افتاده باشد،قطعا روند پرونده بسیار متفاوت خواهد بود و رسیدگی در آن با رسیدگی در پرونده های ملکی و حقوقی متفاوت خواهد بود و می تواند امتیازی برای موکل محسوب شود البته اگر وکیل ملکی شما مدارک را به خوبی جمع آوری کرده باشد و جرم را در دادگاه اثبات کند. در بیشتر جرایم، مجازات ها در کنار اعمال آن از منظر عمومی جرم،از جنبه ی خصوصی آن نیز بصورت رد مال و جبران خسارت نیز اعمال خواهد شد و تمام حق و حقوق شما از وی اخذ می شود.

وکیل ملکی چه خدماتی به شما ارائه می کند ؟ 

ممکن است برای شما سوال شود که در صورت مراجعه به یک وکیل مکلی از چه خدماتی برخوردار می شوید و چه مزایای برای شما دارد. برای پاسخ به این سوال این قسمت را از دست ندهید.

حتی اگر قصد داشته باشید که خود به تنهایی حقوق ملکی خود را پیگیری کنید ، نیاز به اطلاعات کافی و لازم در این زمینه دارید . بدیهی است که افراد عادی به طور عمومی اطلاعات لازم را در مورد قوانین و حقوق ملکی ندارند. همین موضوع باعث می شود که پیگیری پرونده برای آن ها بسیار گیج کننده باشد. با انجام مشاوره با وکیل ملکی شما می توانید به اطلاعات بسیار دقیق و مهمی در زمینه پرونده خود کسب کنید.

وکیل ملکی تمامی شرایط و موارد داخل پرونده شما را مورد ارزیابی دقیق قرار می دهد و اطلاعاتی که از نظر قانونی اهمیت دارد را به شما می رساند. اگر پرونده شما مهم و حساس نیز باشد و به وکیل برای پیگیری آن نیاز باشد نیز در مشاوره حقوقی مشخص می شود. به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از ورود به هر پرونده ای در مورد آن اطلاعات لازم را از یک فرد متخصص کسب کنید.

وکیل ملکی
  • تنظیم شکوائیه یا دادخواست ملکی

شروع پیگیری یک پرونده حقوقی معمولا با تنظیم شکوائیه همراه است. شکوائیه ای که شما برای مراجع قضایی و ذی صلاح ارسال می کنید باید تمامی خواسته ها ، مدارک ، داعیه ها و شرایط موجود را در خود جای داده باشد و علاوه بر آن نیز ساختار حقوقی و قانونی نیز داشته باشد. یک فرد عادی و بدون دانش حقوقی نمی تواند چنین دادخواستی را تنظیم کند پس این امکان وجود دارد که دادخواست او مورد توجه قرار نگیرد یا به نتیجه ای نرسد. اما دادخواستی که یک وکیل ملکی تنظیم می کند به این صورت نیست.

فرد متخصص می داند که چگونه دادخواست را به بهترین نحو ممکن نگارش کند که مورد تایید و توجه مراجع قضایی قرار بگیرد و سریع تر به جریان بیوفتد. به همین علت است که شما برای شروع این پرونده نیز به یک وکیل ملکی نیاز دارید. فراموش نکنید پرونده های مکلی معمولا موارد ارزشمند و حساسی هستند و در صورتی که با شکست رو رو شوند افراد را مورد آسیب زیادی قرار می دهند. پس در این پرونده ها با توسل به فرد متخصص اقدام کنید تا در حد امکان حقی از شما زایل نشود.

  • پیگیری پرونده در سریع ترین مسیر

ممکن است راه های زیادی برای پیگیری یک پرونده حقوقی موجود باشد و شاید تمامی آن ها نیز به نتیجه برسند اما قطعا از نظر سختی مسیر و زمان به نتیجه رسیدن با یکدیگر متفاوت می باشند. فرد عادی احتمالا بدون آگاهی اقدام به پیگیری پرونده حقوقی خود می کند و در نهایت نیز به دست آوردن نتیجه مطلوب برای او در حاله ای از ابهام می باشد. این درحالی است که یک فرد متخصص که در این مورد وکیل ملکی می باشد ، به این صورت عمل نمی کند.

وکیل ملکی می داند که بهترین راه برای پیگیری پرونده شما چه می باشد. او می داند باید از چه مرجع و یا حتی چه مراجعی اقدام کند و چگونه باید آن رو مورد پیگیری قرار دهد و در چه مسیری در سریع ترین حالت به نتیجه خواهد رسید.

  • جمع آوری مدارک لازم 

برخی از پرونده ها برای به نتیجه رسیدن لزوما به مدارک خاصی نیاز دارند. کسی که یک مشکل حقوقی ملکی دارد طبیعتا نمی داند که برای به نتیجه رسیدن به چه مدارکی نیاز دارد و در اسناد خود چه نواقصی وجود دارد. گاها اسنادی که در ظاهر بی اهمیت به نظر می رسند نیز می توانند در روند پرونده ملکی تاثیر بسزایی داشته باشند. وکیل ملکی خوب می داند برای هر پرونده ای چه مدارکی می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد و شما را به پیروزی نزدیک تر کند. فرد متخصص در صورت امکان خود به جمع آوری این اسناد می پردازد و در غیر این صورت از شما تقاضا می کند که آن ها را تهیه نمایید.

  • اعتراض به حکم دادگاه

حکم اولیه دادگاه پایان روند دادرسی نمی باشد و همیشه نیز حکم اولیه مطلوب افراد نمی باشد. در این صورت است که حق اعتراض به حکم دادگاه بدوی به شما داده می شود و در صورت اعتراض دادگاه تجدید نظر برگزار می گردد. دادگاه تجدید نظر دادگاهی است که شما فرصت دارید با ارائه دفاعیه ، مدارک و اسناد جدید حکم دادگاه را تغییر کنید. اگر اظهارات شما در این دادگاه به اندازه کافی قوی و محکم نباشد ، احتمالا رای دادگاه تغییر نکرده و نهایی می شود. حضور وکیل ملکی در این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد.

اگر وکیل ملکی شما متوجه شود که مسیر قبلی شما را به نتیجه دلخواه نرسانده است در این دادگاه از مسیر و راه دیگری وارد می شود تا حکم مطلوب شما را دریافت نموده و به نتیجه مطلوب برسد. وکیل شما در این دادگاه اظهارات و دفاعیه های جدید ارائه می دهد و تمامی سعی خود را در جهت تغییر رای دادگاه انجام می دهد. اگر می خواهید پرونده شما به بهترین نتیجه ممکن برسد شما قطعا به یک وکیل خود و متخصص نیاز دارید.

در این قسمت ما به اهمیت حضور وکیل ملکی در پرونده های ملک و املاک پرداختیم. ممکن است اکنون دغدغه داشتن یک وکیل خبره و ماهر برای شما ایجاد شود. اما نگران نباشید. کافیست با سایت و گروه حقوقی عدل و حق تماس بگیرید و ضمن انجام مشاوره حقوقی وکیل مناسب خود را اتخاذ کنید.

melkbanan-ملکبانان-وکیل فرشته محمدحسینی

اهمیت بهترین وکیل ملکی 

باید بدانید که وکیل ملکی مهم ترین پرونده های دادگستری که با خسارت و مال زیادی در ارتباط است را در دست دارد. از همینجا می توان فهمید که تماس با بهترین وکلا از چه اهمیتی برخوردار است. شکست در این پرونده می تواند خسارت بسیار زیادی را برای هر کسی به بار بیاورد و  هر چی ارزش این خسارت بالاتر باشد ، حساسیت پرونده و نیاز به یک وکیل خوب بیشتر حس می شود.

بهترین وکیل ملکی است که می تواند این دغدغه خاطر را تا حد بسیار زیادی از بین ببرد و در نهایت پیروزی شما را تضمین کند !

ویژگی های بهترین وکیل ملکی 

اگر به دنبال حل مسائل و مشکلات املاک خود به بهترین نحو می گردید شما به یک وکیل ملکی نیاز دارید. بدیهی است که هر چه پرونده ی شما حساس تر و پیچیده تر باشد ، وکیل انتخابی شما باید حرفه ای تر و حاذق تر باشد. در ادامه این مقاله ما به شما برای یافتن بهترین وکیل املاک یاری خواهیم رساند.

آگاهی کامل از قوانین

یکی وکیل ملکی خود باید از تمامی قوانین مربوط به املاک اطلاعات کافی داشته باشد. علاوه بر علم کافی به قوانین وکیل املاک باید بتواند به طور کاربردی از قوانین استفاده کند تا حق موکل خود را به بهترین شکل اخذ کند.

آگاهی از روند دادگاه

وکیل ملکی باید بداند برای پیگیری پرونده از چه طریقی اقدام کند. همچنین باید اطلاعات کامل داشته باشد که در هر پرونده مخصوص ، مراجعه به کدام مرجع قضایی سریع تر به نتیجه می رسد. علاوه بر آن باید از زمان انجام هر کدام از امور ملکی آگاهی کامل داشته باشد تا در زمان مناسب اقدام کند. در نهایت یک وکیل املاک خوب باید از تمامی پیچیدگی های دادگاه قضایی اطلاعات کامل داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل آن را پیگیری کند.

تجربه کافی وکیل ملکی

بدیهی است که هرچه پرونده یا مشکل حقوقی شما با مهم تر و حساس تر باشد ، وکیل با تجربه تری می طلبد. یک وکیل جوان برای حل و فصل پرونده های مهم و پیچیده تجربه کافی را ندارد و همچنین عقلانی نیز نیست که پرونده های ارزشمند را به یک فرد بی تجربه بسپاریم. به همین علت است که بسته به حساسیت پرونده ، شما باید به تجربه وکیل ملکی توجه کنید. هرچه تجربه وکیل املاک بیشتر باشد احتمالا پیروزی شما نیز به نسبت بالاتر می رود.

قابل اعتماد بودن 

متاسفانه ممکن است شما نیز شنیده باشید که یک وکیل با سو استفاده از موکل خود حق بزرگی را از وی ضایع کرده است. به همین علت است که در زمینه پرونده ها املاک که از نظر مالی اهمیت بسیار زیادی دارند ، داشتن یک وکیل درست و قابل اعتماد بیش از پیش اهمیت دارد. اگر برای پیدا کردن وکیل مناسب خود ، مشکل دارید کافی است به سایت عدل و حق مراجعه کنید و وکیل مناسب خود را اتخاذ کنید.

حق الوکاله وکیل ملکی

امروزه هزینه های سرسام اور و گزاف مربوط به برخی از وکلا ، باعث شده است که مردم در زمان مشکلات حقوقی از مراجعه به وکیل مربوطه خود داری کنند. بدیهی است که هرچه پرونده دشوار تر و پیچیده تر باشد ، حق الوکاله نیز بالاتر می رود. اما این مورد به این معنی نمی باشد که حق الوکاله باید غیر منطقی و بسیار گران باشد. برای انتخاب وکیل ملکی خود باید به هزینه و قیمت آن نیز توجه کنید. ما در عدل و حق به شما در یافتن وکیل ملکی ارزان کمک خواهیم کرد.

تجربه های موفق وکیل دعاوی ملکی

وکیل انتخابی شما در چند پرونده موفق شده است ؟ در تجربیات وکیل ، چند مورد از پرونده های مشابه شما به خوبی حل شده و به نتیجه رسیده است؟ یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام انتخاب وکیل ملکی باید به آن توجه کنید ، تعداد موارد موفق است. هر چه وکیل شما موارد بیشتری را حل کرده باشد ، احتمال پیروزی شما در دادگاه نیز بالا می رود .

دسترسی سریع

باید توجه داشته باشید که در برخی از پرونده ها شما و وکیل انتخابی باید به طور مداوم ارتباط داشته باشید. این امر مستلزم این است که وکیل شما قابلیت دسترسی سریع را داشته باشد و دفتر وکالت او در جای مناسبی باشد. اگر وکیل شما از دسترسی شما دور باشد برای مراجعه حضوری با مشکل مواجه می شوید.

در این مقاله سعی کردیم به شما برای یافتن وکیل ملکی خوب کمک کنیم. اما ممکن است یافتن وکیل با مشخصات بالا برای شما به یک دغدغه تبدیل شود. شما در عدل و حق می توانید ضمن انجام مشاوره حقوقی ملکی ، وکیل مناسب خود را نیز اتخاذ کنید. شما می توانید به صورت آنلاین و تلفنی و در کمترین زمان به حل مشکل خود بپردازید. کافی است به سایت عدل و حق مراجعه کنید و با استفاده از تیم حقوقی مجرب آن اقدام به حل مشکلات خود کنید.