مشاوره حقوقی در حوزه ملک یکی از مهم ترین و حیاتی ترین بخش های دانش حقوق میباشد. امروزه در مشهد با توجه به این که قیمت املاک بسیار بالا رفته، به تبع معاملات در این زمینه نیز دارای خطرات بسیار زیادی هست که بدون اطلاع از قوانین و مقررات مربوط به این مسائل دامی هست که هر شخص در هر سن و سالی ممکن است در آن گرفتار شود.

معاملات در زمینه املاک میتواند به شکل های مختلف و متنوعی باشد که در ادامه مقاله به تقسیم بندی آنها میپردازیم و شما را از اهمیت مشاوره حقوقی در این حوزه و همچنین داشتن وکیل ملکی مطلع خواهیم نمود.

مشاوره حقوقی ملکی چیست؟

مشاوره حقوقی در زمینه ملک به معنای ارائه راهنمایی و مشاوره تخصصی در مسائل مربوط به انواع ملک و مستغلات است. در این حوزه کاری چیزی که باعث تمایز بین دو مشاور حقوقی میشود تجربه کار در همین خصوص و همچنین تخصص بیشتر در قوانین و مقررات مربوط به خرید و فروش، اجاره، رهن و تعهدات دیگر در املاک و قوانین ثبتی هست.

این دسته از مشاوران به موکلین خود در تفسیر قراردادها، حل اختلافات، تامین حقوق و راهنمایی در مذاکرات کمک میکنند.

مشاوره تخصصی در حوزه املاک

به صورت کلی بیشترین معاملاتی که بین مردم رواج دارد خرید و فروش، اجاره، رهن و معاوضه میباشد که هریک از اینها نیز به سه دسته مسکونی، تجاری و اداری تقسیم میشود. مشاوره حقوقی در این زمینه در سه زمان متفاوت میتواند به کمک شما بیاید.

مشاوره پیش از معامله

هنگامی که شما قصد خرید یا فروش ملک خود را دارید و یا به دنبال خانه و شرکتی برای اجاره میگردید، مشاوران متخصص میتوانند با بررسی قوانین و مقررات ملکی و ثبتی هر منطقه و همچنین تنظیم پیش نویس قرارداد به شما یاری برسانند.

مرکز حقوقی ملکبانان_وکیل فرشته محمدحسینی

مشاوره در حین معامله

مهمترین قسمت مشاوره در امور ملکی در حین معامله هست. امضای قراردادی که به درستی تنظیم نشده ممکن است آثار زیانباری داشته باشد و برای ترمیم اشتباهی که رخ داده است شخص متحمل هزینه های هنگفتی شود.

پس منطقی است که اشخاص برای تنظیم قراردادهای ملکی خود با یک وکیل متخصص در حوزه املاک مشورت کنند تا پیش گیری کنند از هزینه هایی که ممکن است به مال و یا وقت ارزشمندشان وارد شود.

مشاوره پس از معامله

گاهی ممکن است بعد از امضای قرارداد مشکلاتی که ناشی از بندهای مختلف قرارداد است برای طرفین به وجود بیایید که در این قسمت مشاور متخصص میتواند با آگاهی و دانشی که در خصوص قوانین و مقررات ملک دارد به حل و فصل مشکلات بپردازد و جلوگیری کند از هزینه هایی در حوزه هایی قضایی به اشخاص وارد میشود.

دریافت مشاوره حقوقی

گروه وکلای ملکبانان با مدیرت وکیل فرشته محمد حسینی و سابقه درخشان و پرونده های موفق طی سال های اخیر آماده بررسی پرونده های قضایی و مشاوره های تخصصی در حوزه ی ملکی می باشد. با اعتماد به وکلای پایه یک دادگستری این موسسه می توانید از استیفای کامل حقوق قانونی خود اطمینان خاطر داشته باشید.