کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری با هدف ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز در خارج از حریم شهرها به وجود آمده است. این کمیسیون یکی از مهمترین موارد در سطح شهرداری ها و دهیاری به شمار می آید.

تمامی ساخت و سازها در حوزه شهری و روستایی لازم است مجوز و پروانه ساخت را از شهرداری دریافت کنند. پرونده ساخت و سازهایی که این نکته را رعایت نکرده باشند، جهت بررسی بیشتر به کمیسیون ماده 99 ارجاع داده می شود.

آشنایی با نحوه رسیدگی به کمیسیون ماده 99

کمیسیون ماده 99 با حضور ۳ عضو یعنی نماینده قوه قضاییه، نماینده وزارت مسکن و شهرسازی و نماینده وزارت کشور در استانداری ها تشکیل می شود.

 در واقع تصمیمات کمیسیون بر اساس اکثریت آراء و به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز گرفته می شود. لازم است هر سه عضو ذکر شده در جلسه حضور داشته باشند. همچنین مسئول دعوت برگزاری جلسات دبیر کمیسیون مستقر در دفتر فنی استانداری هر استان است.

 در صورتی که بنا و تاسیسات با تشخیص مهندسین و تکنسین های ساختمانی خارج از حریم شهرها و محدوده قانونی تشخیص داده شود، ضمن اینکه از ادامه ساخت و ساز آن جلوگیری به عمل می آید مراتب نیز به کمیسیون ماده 99 شهرداری ارسال خواهد شد. در نهایت با توجه به طرح های موجود کمیسیون اقدام به صدور رای می نماید.

رای صادر شده شامل قلع ساختمان موجود و صدور جریمه نقدی است. لازم به ذکر است که جریمه نقدی برابر ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت اعیانی می باشد.

بهترین وکیل کمیسیون ماده 99 کیست؟

بهتر است بدانید بهترین وکیل در زمینه کمیسیون ماده 99 کسی است که امور مربوط به دیوان عدالت اداری را به بهترین شکل انجام می دهد.

 در واقع یکی از الزامات لازم جهت وکالت در دیوان عدالت اداری آشنایی لازم با قوانین شهرداری و دیگر سازمان های دولتی و قوانین مربوط به حریم خصوصی، شهری و … است.

برای انجام این امور بهتر است از وکلای مجرب و آشنا به امور فوق الذکر استفاده کنید. گروه تخصصی ملکبانان به دلیل تسلط خود بر امور دیوان آماده ارائه هرگونه وکالت تخصصی در این زمینه می باشد.

در واقع وکلای مجرب این گروه نام آشنا به دلیل داشتن تخصص و تجربه بالا قادرند تمامی پرونده ها را در این زمینه به نتیجه برسانند.

مزایای اخذ وکیل در پرونده های این نوع کمیسیون

بهتر است بدانید اخذ وکیل ملکی در پرونده های کمیسیون ماده 99 شهرداری مزیت های بسیاری را برای متقاضیان به دنبال دارد. از آنجا که افراد برای میزان جریمه های تعیین شده می توانند اعتراض نمایند، از اینرو داشتن یک وکیل متخصص و مجرب عامل موفقیت آنها در این زمینه به شمار می آید.

در واقع بعد از رای صادر شده متقاضیان می توانند باتوجه به وضعیت معیشتی و شغلی خود تقاضای کسر ‏میزان جریمه های تعیین شده را داشته باشند. بهتر است بدانید افراد می توانند به رای کمیسیون ‏مربوطه در دیوان عدالت اداری شکایت کرده و تقاضای احقاق حق خود را بنمایند.

 از آنجا که دفاع و اعتراض در کمیسیون ماده 99 کاری سخت و دشوار می باشد، از اینرو بهتر ین راه استفاده از نظر وکلای مجرب و متخصص دادگستری است.

در واقع سپردن پرونده های خود به وکلای معتبر به شما کمک می کند تا به موفقیت بالایی در این زمینه دست پیدا کنید. یکی از بهترین مراجع وکلا در این زمینه گروه تخصصی و نام آشنای ملکبانان است.

شما می توانید با خیال راحت پرونده های خود را به وکلای ملکبانان بسپارید، زیرا دارای سال ها تخصص و ‏سابقه در این زمینه هستند.

وکیل ملکی ملکبانان تمامی پرونده های کمیسیون ماده 99 را به صورت تخصصی و کاملا حرفه ای پیگیری می کند.

گروه ملکبانان این اطمینان را به شما می دهد که به منظور احقاق حق موکلین از تمامی پتانسیل خود استفاده می کند.

آیا به رای کمیسیون نود و نه می توان اعتراض کرد؟!

بهتر است بدانید بعد از اینکه شکایت در دیوان عدالت ثبت شود، دو تصمیم گرفته می شود. یکی از این آراء حکم به رد شکایت می باشد و دیگری حکم به ورود به شکایت و الزام هیئت هم ‌عرض به رسیدگی دوباره است.

افراد می توانند به رای صادر شده از طرف کمیسیون ماده 99 اعتراض نمایند، زیرا این رای صادر شده قابل تجدید نظر می باشد.

در واقع متقاضیان می توانند ظرف مدت 3 ماه از تاریخ صدور رای، اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری اعلام کرده و شکایت خود را مطرح سازند.

برای به دست آوردن نتیجه مطلوب می توانید از یک وکیل کمیسیون بهره مند شوید. وکیل کمیسیون دادخواست تجدید نظر را تنظیم و آن را به دیوان عدالت اداری ارائه می کند.

رای صادر شده در شعب تجدید نظر دیوان بعد از طرح اعتراض بررسی و رای نهایی صادر می شود. داشتن یک وکیل ملکی مجرب و متخصص تاثیر بسیار زیاد و مطلوبی بر روی نتیجه دیوان عدالت دارد.

melkbanan-ملکبانان-وکیل فرشته محمدحسینی

دریافت وکیل

قبل از هر اقدامی درمورد معاملات ملکی با وکیل متخصص در امور املاک مشورت کنید.گروه وکلای ملکبانان با دارا بودن کادر متخصص و متبحر خود آماده همکاری و قبول وکالت در کلیه دعاوی ملکی هستند.ملکبانان یک مرکز تخصصی حقوق در حوزه املاک و مستغلات می باشد.در ملکبانان از گستره وسیع مباحث حقوقی، فقط بر روی مباحث حقوقی حوزه املاک و مستغلات متمرکز هستیم و به صورت تخصصی خدمات خود را ارائه می دهیم.برای دریافت مشاوره با شماره های 09128719258 و 09150806049 با ما در ارتباط باشید.