به مجموعه اختلافات و دعاوی که محوریت و سر منشا آن مربوط به ملک یا مسائل ملکی می باشد دعاوی ملکی گفته می شود. دعاوی ملکی با توجه به اعمال و رفتار طرفین نسبت به ملک مورد اختلاف می‌تواند جنبه حقوقی و کیفری داشته باشد.

طبق آمارهای رسمی از حدود ۱۵ میلیون پرونده مطروحه در دادگاه ها تقریباً ۵۰ درصد پرونده ها مربوط به اختلافات ملکی است.

به دلیل پیچیدگی و زمان‌بر بودن رسیدگی‌های امور ملکی و همچنین عدم وجود قاضی و وکیل متخصص ملک و همچنین عدم وجود قوانین و بخشنامه های ثبتی متعدد مراجعه به وکیل یکی از ملزومات و ضروریات پرونده های ملکی است.

سرکار خانم فرشته محمد حسینی وکیل پایه یک دادگستری می باشند که در دعاوی ملکی به صورت تخصصی انجام وکالت می نمایند. این وکیل محترم دادگستری، با موفقیت حداکثری در پرونده های خود توانسته رضایت موکلین خود را جلب نماید و به عنوان یکی از وکلای خوب زن در شهر مشهد شناخته شود.

انواع دعاوی ملکی

دعاوی ملکی در سه دسته حقوقی، کیفری و ثبتی تقسیم بندی می شوند. به طور مثال دعاوی ملکی حقوقی، دعاوی هستند که در آن الزام به تنظیم سند رسمی وجود دارد. یک نمونه از دعاوی ملکی کیفری فروش غیرقانونی یک ملک به چند نفر است، که جرم محسوب می شود. یک نمونه از دعاوی ثبتی ابطال سند رسمی است که جز دعاوی ملکی حقوقی محسوب می شود. از دیگر دعاوی ملکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الزام به تنظیم سند رسمی ملک مشاع
الزام به تحویل ملک قولنامه ای
اثبات شراکت در ملک
فروش ملکی که حکم تخریب دارد
مزاحمت ملکی در ملک مشاع
شکایت عدم تحویل ملک
فروش ملک مشاع بازداشتی
ابطال مبایعه نامه ملک مشاعی
الزام خریدار به تخلیه و استرداد ملک
الزام به تحویل ملک
تأیید و اثبات وقوع بیع
مطالبه ما به تفاوت کسری مساحت پیش فروش
استرداد ثمن معامله
خسارت تأخیر در انجام تعهد
الزام به تنظیم سند پیش فروش
مطالبه ثمن قرارداد
مطالبه اجرت المثل ملک
مطالبه سرقفلی
حکم تخلیه مستأجر
الزام به تنظیم سند رسمی اجاره
مطالبه اجور معوقه اجاره بها
تعدیل اجاره بها

بهترین وکیل ملکی مشهد


الزام موجر به پرداخت و استرداد ودیعه
الزام مالک ملک به ارائه اصل سند مالکیت
الزام به اخذ پایان کار
افراز ملک توسط دادگاه
ابطال سند رهنی
بطلان معامله به جهت فضولی بودن
الزام به رفع ممانعت از حق
الزاام به رفع مزاحمت
الزام به تنظیم سند رسمی
تأیید فسخ قرارداد
دستور فروش ملک مشاع
دعوی خلع ید
تأیید رجوع از هبه

وکیل متخصص امور ملکی در مشهد

وکیل ملکی در مشهد، وکیلی است که در حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به اموال غیر منقول تخصص دارد. وکیل ملکی به قوانین متعدد انواع دعاوی ملکی از جمله دعاوی ملکی حقوقی، کیفری و ثبتی اشراف کامل دارد. وکیل ملکی می تواند بر اساس قوانین املاک و مستغلات در این نوع دعاوی، حق موکل خود را احیا کند.

موارد ذیل بخشی از موضوعات متنوع اختلافات ملکی است که وکیل متخصص ملکی در آن تخصص و درایت کافی را دارد:

تقسیم ملک مشاع و استرداد ثمن ( مبلغ معامله)
الزام به تنظیم سند رسمی
افراز ملک مشاع
تصرف عدوانی حقوقی
تصرف عدوانی کیفری
تایید فسخ معامله
مطالبه وجه التزام قراردادی
ابطال قرارداد اجاره تعدیل اجاره بها
الزام به تحویل مبیع (ملک)
الزام به اخذ پایان کار تخلیه ملک استیجاری مشمول قانون ۵۶ و ۷۶
دستور فروش ملک مشاع
اثبات مالکیت ملک
اخذ صورتجلسه تفکیکی و سایر دعاوی ملکی

بهترین وکیل ملکی کیست؟

بهترین وکیل ملکی، باید ویژگی هایی داشته باشد که به او در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک کند. صداقت، صبوری و پیگیری بدون وقفه پرونده از خصوصیات یک وکیل ملکی خوب است. علاوه بر موارد ذکر شده، بهترین
وکیل ملکی در مشهد باید بتواند با انجام عملیات مربوط به پرونده آن را به سرانجام مطلوب برساند. از بارزترین مشخصات وکیل ملکی خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اشراف کامل نسبت به قوانین متعدد و پیچیده دعاوی ملکی داشته باشد.
انواع راه های قانونی برای دست یافتن هرچه سریعتر به نتیجه منطقی، قانونی و مطلوب را بشناسد.
ادله معتبری که باعث پیشرفت پرونده می شود را بشناسد و آنها را جمع آوری کند.
همزمان با ارائه مدارک به دادگاه بتواند با کلامی صریح و بیانی شیوا و قابل فهم خواسته موکل خود را دردادگاه توضیح دهد.

چرا وکیل تخصصی ملک؟

وکیل تخصصی ملک بنا به تحصیلات مربوطه و تجارب کاری به زیر و بم پرونده-های مربوط به دعاوی ملکی آشنا است. چنین وکیلی در این رابطه قوانینی را می شناسد که اشخاص عادی هیچ شناختی نسبت به آن قوانین ندارند. وکیل تخصصی ملک می تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با روش هایی قانونی، جمع آوری ادله کافی و متقاعدکردن دادگاه پرونده را به نتیجه برساند. بنابراین بهترین راه برای پیش بردن پرونده های ملکی انتخاب یک وکیل متخصص ملکی است.

مرکز حقوقی ملکبانان با مدیریت وکیل فرشته محمد حسینی

بهترین وکیل ملکی در مشهد کیست؟

سرکار خانم فرشته محمد حسینی یکی از بهترین وکیل های ملکی در مشهد می باشند. ایشان در ابتدا یک مشاوره منطقی در اختیار موکل خود قرار می دهند و سپس با استفاده از مدارک معتبر و راه های قانونی در کمترین زمان و با به صرفه ترین هزینه پرونده را به سرانجام می رسانند. در دسترس قرارداشتن و صبور بودن در مقابل موکلین از دیگر مشخصه های ایشان است.

نقش وکیل در حل مشکلات ملکی

از آنجایی که دعاوی ملکی انواع مختلف دارد و این نوع پرونده ها ساده نیستند، پیگری آنها و به سرانجام رساندنشان به تبحر خاصی نیاز دارد. یکی از نقش‌های وکیل دراینگونه پرونده ها مشاوره دادن به موکل و توضیح راه های قانونی رسیدن به حقوقش است. جمع‌آوری ادله معتبر و کافی و تحویل به موقع این ادله به دادگاه برای احقاق حق موکل از دیگر نقش‌های وکیل است. وکیل ملکی در پیگیری و استفاده از قوانین برای به نتیجه رسیدن هر چه زودتر پرونده نقش بسزایی دارد. نقش مهم دیگری که وکیل دارد، تفهیم و شفاف‌سازی خواسته موکل خود با بیانی سلیس در جلسات دادگاه است.

مشاوره حقوقی ملکی تلفنی

هنگامی که مراجعه حضوری به وکیل ملکی امکان‌پذیر نیست، اشخاص نیازمند به مشاوره حقوقی ملکی می توانند به صورت تلفنی پرسش های خود را مطرح کرده و پاسخ‌های خود را دریافت کنند. مشاوره های حقوقی ملکی تلفنی مسیر کوتاهی هستند تا افراد درگیر دعاوی ملکی بتوانند نسبت به قوانین مربوطه آگاهی پیدا کنند. اینگونه مشاوره ها برای افراد مقرون به صرفه است، زیرا می توانند هم در زمان هم در هزینه رفت و آمد صرفه جویی کنند. سرکار خانم فرشته محمد حسینی، جهت رفاه حال مراجعین خود، به صورت تلفنی نیز خدمات مشاوره ای ارائه‌ می دهند.

هزینه وکیل دعاوی ملکی

هزینه وکیل ملکی هر ساله بر اساس تعرفه های اعلام شده، تعیین می شود. اما به طور معمول وکیل و موکل می‌توانند گذشته از تعرفه با مذاکره با یکدیگر به یک رقم توافقی برسند. نحوه پرداخت هزینه وکیل نیز می تواند توافقی باشد که باید به طور دقیق در قرارداد ذکر شود. فاکتورهای متعددی همچون رزومه پرونده های موفقیت آمیز وکیل و ابعاد پرونده در هزینه وکیل ملکی دخیل هستند. موکل موظف است طبق قراردادی که با وکیل می بندد حق مشاوره، هزینه سفرهای احتمالی وکیل و حق الوکاله او را مطابق با قرارداد پرداخت کند.

شماره تماس وکیل ملکی

شما می توانید جهت ارتباط با بهترین وکیل ملکی در مشهد با شماره تلفن 09150806049 و یا 09128719258 تماس حاصل فرمایید.